Motor felújítás
Székesfehérvár, Lomnici u. 3/A Telefon: 0622/301-165 Mobil: 0630-9469876
Motor, és alkatrészmosás:
Az évek folyamán a motorba és alkatrészeire lerakódott olajsár valamint a gépi
forgácsolás következtében keletkezett szennyeződések eltávolítása, hogy a frissen
összerakott motor ezek miatt kárt ne tudjon szenvedni.
Derékszögelés:
Ez a munkafolyamat is igen fontos szerepet játszik a motor tökéletes működésében. A
hajtókaron lévő dugattyúkat gyűrűk nélkül befűzzük a motorba, majd a főtengellyel a
felső holtpontra fordított dugó oldalirányú (vezérlés és lendkerék) hézagját egy
hézagmérővel leellenőrizzük. Amennyiben eltérő hézagot észlelünk, azt jelenti, hogy a
dugattyú nem fut párhuzamosan a hengerrel. Ilyenkor a hajtókart derékszögelni kell.
Motor összefűzés:
Ez az utolsó munkafolyamat egy motor felújításánál. Mielőtt elkezdenénk összefűzni a
motort a főtengelyre felpróbáljuk a hajtókarokat az új csapágyakkal, hogy leellenőrizzük
az illesztési pontosságokat. Majd a nyugvó csapágyakat tesszük a helyére, és bekerül a
főtengely. A derékszögelés után a dugattyúgyűrűket belepróbáljuk a hengerbe és
leellenőrizzük a gyűrűhézagot. Ha minden rendben, felkerülnek a gyűrűk a dugattyúra.
Olajozás, majd a gyűrűk elforgatása után, gyűrűfogó segítségével befűzzük a motorba.
Fontos, hogy a csavarok, a gyár által megadott sorrendben, és kilóponddal legyenek
meghúzva.